fredag 20. mai 2011

Carpe Diem - veggbilde Mixed Media

Har holdt på med et bilde en stund.
Slike ting er jo ofte noe som ikke blir laget på et "blunk" men blir liggende litt og "smake" på. Som dette bildet. Begynte vel med det for flere uker siden.





Startet med en lerretsplate og smørte den inn med Relieff Pasta (fra Europris)
Så ble den liggende noen dager før jeg fant ut hva slags farger jeg ville bruke.
Nok engang ble det favorittfargen min - turkis, som ble det jeg valgte først.
Sprayet på, tørket av, sprayet litt mer. Brukte også litt oransje. Begge av typene ColorWash. Så litt glimmermist i fargen Gumdrop.
Bobleplast med Colorwash - gøy ja :D
Innimellom her så tørket det litt og jeg stemplet med noen stempler fra Tim Holtz. Nesten usynlige siden jeg sprayet mer på etterpå.
Har også brukt stempel fra PoppyDesign - Vibeke Spigseth (Carpe Diem).
Stensiler og akrylmaling - tre og bur.
Det hvite buret har jeg brukt korrekturpenn på.
Fiberpaste testet jeg også ut, uten at jeg helt skjønte hva som skjedde når jeg blandet den med litt sort maling :D
Brukte også colorwash på tørkepapir og dyttet ned i bildet litt her og der.
Noen papirbiter har jeg også brukt her og der.

Bare elsker fargene i bildet!!!

Ønsker dere alle en riktig god helg ♥


11 kommentarer:

2ne sa...

Herlige bilder - og flott at du deler med oss hvordan du har laget bildene. Ønsker deg en god helg.

Scrappelise sa...

jeg elsker både fargene og det ferdige bildet! Og hurra for deg som beskriver hvordan du gjorde det! God helg til deg!

Anne sa...

Utrolig fine farger, og dødskule elementer. Imponerende. :)

Klem, Anne.

livmme sa...

Kjempefint bilde, likte så godt fargene i det! Flott at du beskriver teknikkene dine, for dette ser moro ut!!

Toi9 sa...

Bildet ble råstilig!!
Skikkelig herlige farger.
Er noe svak selv for turkisfargen :)

Kine sa...

Du imponerer altså! Skikkelig lekkert og jeg digger fargene også:) *god helg flinka*

Cynthia Lloréns sa...

I just loved!|!!The colors are amazing.....I´m in love with evrything in here!!!!
Kisses and hugs from Brazil
Cynthia

Renate sa...

Fantastisk bilde du har laget og i helt perfekte farger. Elsker alt det skimrende blågrønne!
Nydelige detaljer og herlig tekst.

Klem Renate

*marion* sa...

rett å slett kjempe stilig , digger fargebruken klem Marion

Francielle sa...

Hei du!! takk for titten innom meg! takk for inspirasjon...masse nydelige scrapperier du har laget! håper selv scrappelysten forblir! håper du får en fin start på uken! klem

Scrappegal sa...

DIGGER fortsatt dette bildet!!!!
Det er en levende inspirasjon!!!! :)
Og det har inspirert meg til å teste lerret selv også! :)
Du er råååå!