søndag 13. september 2009

Stemningsbilder

Litt stemningsbilder fra hagen min. Det er fortsatt blomstring her og på slike flotte høstdager som i dag blir de ekstra vakre :)




Solsikken til Karianne har vokst seg stor og fin. Det kryr av veps og humler på den :)




Kjøpte meg en stor samplanting av Hebe for noen uker siden. Den lyser opp ved inngangsdøren.



Klematisen jeg plantet i en krukke tidligere i år blomstrer for harde livet.





Miniatyrrosen Fairy med blåklokker innimellom. Har ikke hjerte til å fjerne bloklokkene. De gir så fin kontrast.
På sørveggen er det en krabat som storkoser seg for tiden. Når det er mørkt og kaldt gjemmer den seg innimellom plankene og utelampen men av og til kommer den frem og jobber på vevet sitt. Dette er vel det som kalles en korsedderkopp tror jeg. Stilig er den i alle fall og den skal få lov til å holde på så lenge den orker. Fasinerende :)


3 kommentarer:

Solveig sa...

For ldig på noen flott bilder du viser her! Den solsikka var bare helt herlig! Tror vi har samme type klematis. Den er så herlig med at den blomstrer så sent på året. Nydelig rose. Den siste krabaten kan jeg styre min begeistring for:o), men den hører med til resten i hagen.
Ha en fin kveld.
Klem fra Solveig

Solveig sa...

Vet ikke hva jeg har prøvd på i den første setningen over her.....skikkelig skrivefeil! Vel, flotte bilder var det i alle fall:o)
Klem

mettepip sa...

Nydelige bilder fra hagen din. Skjønner du er litt av en estetiker både når gjelder hage, foto og kortlaging;)
Klem fra Mette