søndag 19. september 2010

Skissedilla #78



Det har visst blitt populært å utfordre meg for tiden. Om det er et forsøk på å sette meg "fast" eller bare ha det gøy, det vites ikke. Ingen vil vel innrømme det tenker jeg.

Vel, etter å ha blitt ferdig med utfordringen til Porren under her, gikk det ikke lang tid før jeg fikk en ny.

Denne gang fra Ruffa. Og for en utfordring!! I alle fall for meg som har et skikkelig hat-forhold til symaskinen min. Eller kan vel heller si at det er symaskinen som har lagt meg for hat. Mer i detaljer, undertråden. Den vil liksom ikke komme dit jeg vil den skal komme. Ikke skjønner jeg meg på denne symaskinen heller. Fikk den av pappa for mange år siden, han kjente en symaskinselger og dette var en helt ny maskin som han skulle få billig. (kanskje den ikke er helt i orden, at det var derfor han fikk den så billig? )

Tilbake til utfordringen fra Ruffa:

"Denne gangen MÅ du lage en LO - du står fritt til det meste MEN det SKAL være en overskrift som er SYDD - helst med sysmaskin.
Symaskin skal komme frem andre steder og.

Du skal bruke noe søppel fra klær - gjerne en sånn klestag eller noe lurt.
Stifter skal fremkomme.

Fargene du SKAL ha med er som følger:
Grønn
Lilla
Rød
Oransje
Blå

Også litt maling da "


Ja...jeg fikk litt sjokk og pustet tungt noen sekunder etter å ha lest denne.
Men..jeg er ikke typen som gir opp helt så det var jo bare å sette i gang.

Siden jeg er litt "rusten" på LOer for tiden jukser jeg litt og iler inn til Skissedilla
Der finner jeg jo ukens skisse og den var skikkelig lekker. Laget av gjestedesigneren denne måneden; Trina

På denne LOen har jeg brukt:
Kraftkartong
Blått og grønt - ark fra Au-delà des cimes samt blå tråd
Oransje og lilla - stickers fra daisyd's
Rødt - thickers
Malt sirklene med sort akvarellmaling
en merkelapp fra et klesplagg + stifter
Tittelen er sydd MED maskin og det er også maskinsøm med blå tråd på den ene sirkelen
ulike alfabeter i tittelen. (tittelen er en sang som eldstejenta sang på akkurat da bildet ble tatt - på Fløien i sommer)



Rød tittel med maskinsøm:


Lilla og maling:



Oransje og maling samt blå maskinsøm:



tag fra klesplagg og stifter:



blått og grønt samt blå maskinsøm:




12 kommentarer:

Kari sa...

Superkul! Så utfordringen du fikk inne på Casa, og for meg så den totalt umulig ut. Tror ikke det finnes den utfordring du ikke klarer å ta :-)

Klem, Kari

mettepip sa...

Så stilig Marianne! Du er jammen ikke lett å "sette fast" - synes de snart burde skjønne det nå (he,he)! Synes forresten ikke du er rusten på LO'er i det hele tatt jeg!
Ønsker deg en flott og kreativ uke!
klem fra
Mette

Trina sa...

Hi ya! Great take on the sketch! Love your LO!

Renate sa...

Knallkul Lo snuppa. Men... du har ikke tatt den fra meg enda.. *snufsesnufs*

Du har virkleig teken på å lage LOs altså og jeg vet ikke helt hvorfor du ikke mekker mange flere av dem!
Fargeglad og sprek og ett nyyyydelig bilde av din lille.

Klemmer fra Renate

Sylvia sa...

Fy søren så flink du er!!
Hadde jeg måtte bruke disse fargene så vet jeg ikke hvordan det hadde gått:-)
Denne ble jo bare råtøff da og fargene var superstilige!!
Skikkelig kul LO altså:-)

Renate sa...

Eksplosjonsboks snuppa mi... he he

Ann Kristin sa...

Kjempekul LO!! For en utfordring! Og den klarte du med glans! Knalltøft!!

Broggis sa...

Lekkert!!! Masse flotte detaljer! Denne likte jeg veldig, veldig godt!

Takk for at du deltar!

Anne Gerd sa...

Wow, kjempeflott:o)

Maria sa...

Ståpels! Denne ble råknall!

Heidi sa...

Knallkul!!!!!!

Merete/Scrappeguri sa...

Virkelig HERLIG LO!
Mange herlige detaljer!

Ha en fin dag!