søndag 11. april 2010

Kaffepengeboks

Jeg fikk en utfordring for noen dager siden av de hyggelige Østfold-jentene som jeg traff på Scrappiness i påsken.
"lag en kaffeboks m/sprekk" (ikke sant Tabby?)

En utfording er en utfordring og etter ca et døgns tenking fant jeg ut hva slags boks jeg ville lage.
Jeg vingler jo fælt for tiden i scrappestilen min, men denne boksen er da det jeg vil kalle "meg".

Utgangspunktet er en tom kakaoboks.
Har grunnet den med Gesso først og litt Ranger crackle paint øverst og nederst.
Siden det måtte være en sprekk i lokket til pengene så skjærte jeg ut en passe bit i lokket. Nok til at en 20-kroning går gjennom i alle fall.

Alt av ark er fra Webster's.
Rufset og svertet kanter med distress - vintage photo
Bokstaver og båndet nederst er også fra Webster's




Sommerfuglene er punch fra MS og svertet med catseye - creamy brown samt distress vintage photo
Prima swirl




Siden dette handlet om kaffe fant jeg ut at denne kaffetagen passet bra, samt at jeg tok en bit av en tag jeg selv har farget i kaffe.
Teksten er bokstaver fra Adornit











Blomstene på toppen er fra Prima, samt en liten charms og litt tyll








Den bittelille sommerfuglen har jeg klippet ut fra samme arket




Også har jeg stemplet bakpå kaffetagen med mitt personlige stempel

6 kommentarer:

Kari sa...

OIoioi så flott! Nå kan vi spare til kaffe og hamartur! Rålekker Marianne og alle kommer til å kommentere denne! WOW!

Og ja, jeg vil si denne "er deg". :D

Klem Kari

Lisbeth sa...

Fantastisk flott, med så masse nydelige detaljer:0))WOW!!!
Klem,Lisbeth

Anonym sa...

Bøyer meg i støvet!! Og vi blir så glad for denne lekre boksen!! Men den kan da ikke stå på bakrommet....*fundere på plass*

mettepip sa...

Åhhh, så lekker i god Marianne-stil! Rett og slett nydelig var den! Den kan da ikke stå på bakrommet nei! Så artig tekst også, og kjenner nesten kaffelukta helt hit! Gleder meg til at vi får denne overrekt personlig;)
Har forresten en liten hilsen til deg i bloggen min.
klem fra
Mette

soltroll sa...

wow...for en flott kaffiboks... c",)Herlig pyntet!
Utrolig flott ide.
ønsker deg en fin og kreativ uke.
Klem fra Merete

Renate sa...

O hildrande du for en lekker boks!
Du er en utrolig allsidig scrapper og takket være deg har nå gyvd løs på mitt første ark fra websters selv. De er skumle de arkene altså!!

Moro å se at du lager så mange ulike ting, lurer på om det er noe du ikke mestrer?

Ha en super mandag og en helrig uke videre. Klem