onsdag 16. desember 2009

Ryktene sier at det snart er jul :)
Det bærer det preg av hjemme hos meg også. Kortproduksjonen har dabbet av, alle julekort er laget og sendt, julegaver er laget/kjøpt inn og de som skulle sendes er sendt.

Det meste av julematen er på plass, enten i kjøleskap eller i fryser.

Fortsatt råder det litt lettere kaos i stua, der alle julegavene har blitt pakket inn men det regner jeg med blir borte i løpet av morgendagen.

En av de vakreste blomstene jeg vet om er Azalea. Den blomsten må jeg ha i hus hver eneste jul, den og tulipaner. Ja også orkidéer da. Men de har jeg jo hele året stående rund omkring.

Her er i alle fall årets hvite azalea med et par telys oppi noen lilla glass med lilla sand. Passer jo perfekt nå i adventstiden.



Et av kortene jeg ikke har fått lagt inn.
Jeg begynte på dette kortet da oppgaven i julekonkurransen inne på scrapping.no var å bruke engler. Men ombestemte meg etterhvert og laget et annet til den konkurransen. Så da kan jeg legge ut dette.





Har brukt ark fra Ladybug and Friends, ulike blomster
Perlebånd
Bokstaver fra MM
Fjær, halvperler, charms og blonder











3 kommentarer:

mettepip sa...

Det høres som du er godt i rute med juleforberedelsene Marianne! Jeg har mye igjen ser jeg, med det blir vel jul uansett;)
Jeg må også ha hvite azalear til jul - der jo bare så nydelige.
Kjempeflott brunt englekort du har laget her, da jammen må det du har med i konkurranser være utrolig flott;)(har ikke skjønt hvem som er ditt;) Lykke til!
klem fra Mette

Mariann (mais) sa...

Azaleablomsten er vakker, Marianne.
Jeg har kjøpt meg en rød så håper jeg at den får nok vann her hos oss (her trives best grønne planter som tåler litt tørke..hihi..).

Det er alltid så koselig å lese kommentarer fra deg i bloggen min. Takk så mye at du kommer på besøk.

Ladybugarkene er lekre og engelen du har brukt på kortet er vakker.
(har en mistanke om hvilket kort som var ditt i konkurransen nå men jeg vet jo ikke)

Du er jammen meg godt i rute med juleforbredelsene. Her er de fleste julegavene klare, men vi må bake litt og handle julemat og sånt.
...Og så var det den festlige rengjøringen da ;)
Ønsker deg en varm torsdag. Her i Larvik var det -8 til morgen i dag samtidig som det blåste...brr...
Det er godt å være innomhus :)

Klem fra Mariann

Solveig sa...

Du er jammen komt langt med forberedelsene! Jeg har nok litt mer igjen, men det går seg nå til etterhvert. Det er ofte full rulle for oss hobbylerende før jul:o) Fin stemning hos deg.
Elsker som sagt kortene dine! Ha en flott helg.
Klem fra Solveig