tirsdag 17. november 2009

Hvordan lage mange kort på "kort" tid

I år fant jeg ut at jeg skulle lage meg relativt enkle og like julekort.
Det er sikkert mange som gjør det samme som meg men jeg legger nå ut litt bilder for å vise hvordan jeg har gått frem.
Her er noen av kortene jeg har laget:














































































---------------------------------------------------------------------------


Det første jeg måtte bestemme meg for var hva slags type julekort jeg ville lage og kjøpe inn materialer til dette.



Jeg falt pladask for dette nydelige mønsterarket fra Fancy Pants - Christmas Magic - Silver Snow.
Så dette ble utgangspunktet for kortene og innkjøpene.



Hvit og turkis Bazzill



Kuttet kartongen i str. 10x15 og mønsterarket litt mindre.
Så brukte jeg Tim Holtz sin edge scraper for å rufse til kantene. (glemte å ta bilde av det).



Har brukt en die fra QK - og Epic Six til å lage disse stjernene




Her har jeg brukt Spellbinder die og Epic Six for å kutte ut "tags".
Så stemplet med stempel fra Kreativ Hobby med Archival Ink - coffee.





Her er litt av utvalget av swirls, perler, bling og halvperler






Blomstene jeg har valgt å bruke er er fra Prima - Belle fleur, samt en del hvite blomster fra ulike produsenter.





Hvite fjær (har også brukt turkis, men er tom nå ), hvite og turkis blonder





I tillegg til tags med stempel på har jeg variert med ulike alfabeter. Thickers og minialfa fra ulike produsenter





Har brukt hvit scrappers floss, samt Rangers Stickles - star dust og turquise. Har også brukt glossy accent som lim, i tillegg til dobbeltsidig tape.






Ulike charms har jeg også brukt, hjerter, snøkrystaller, engler, feer, rondeller mm






Her er den ferdige bunken med julekort.


Når alt er "ferdig" tenkt ut på forhånd går det ganske fort å pynte kortene. Jeg har vel laget ca 25 kort hittil og ingen av dem er faktisk helt like.

Innsidene er ikke pyntet ennå, men der bruker jeg samme mønsterarket, det samme med baksiden.

Jeg er litt usikker, men mulig noen får et bilde av ungene også. Må bare få fotografert dem først :D

6 kommentarer:

Inas lune hjørne. sa...

Kjempesmart måte å gjøre det på, og herlige farger du har brukt. Nå kunne jeg og ønske meg nærbilde av ett eller flere kort, så kanskje det kommer og? :-))

Marianne/skorpionen sa...

Det kommer flere detaljbilder om litt ;)

Norunn sa...

Så utrolig lekkert!!

mettepip sa...

Lekre kort i nydelige farger! Rasjonell måte å gjøre det på da;)
Ha en fin kveld!
klem

Nina sa...

større bilder hadde vært supert samt en litt mer detaljert liste på hvordan du har laget de steg for steg. Kortene er vakre men jeg har desverre,ler bare fått tak i røde ark men har sett etter blå og det mønster arket ditt var bare rått

Anne sa...

Fyttikatta, for noen utrolig lekre kort!
Veldig inspirerende.
Dessuten er jeg veldig svak for snøkrystaller, så dette er jo helt i min gate. :)