lørdag 20. november 2010

90% angel - scrappehusets novemberutfordring





Har laget enda en LO til novemberutfordringen på Scrappehuset som var å bruke søm

Jeg drev og fiklet med utskrifter her om dagen, sliter med å få skrevet ut i helt sort/hvitt. I den forbindelse printet jeg ut et bilde av meg selv - som da selvsagt kom ut i helt feil format, fikk jo ikke med hele bildet. Men, så synes jeg det var litt tøft og tenkte at jeg "dette kunne jo scrappes" :D

Det er jo ikke så lenge siden jeg lagde en helt hvit LO og jeg må innrømme at jeg syntes det ble veldig lekkert, så jeg ville forsøke med en lignende her.

Jeg har brukt en blonde som jeg kjøpte på brukt og antikkmessen i Vikingskipet i fjor. Malte med Gesso over hele denne blonden. Var litt usikker på hvordan det ville bli å sy på denne med masse gesso og blonden, men det gikk jo greit. Så søm rundt hele den hvite bazzillen.

Jeg har brukt Gesso på :
bølgepapp
nøkkel (+ crackle paint)
englecharmsen
metallramme fra Tim Holtz
knapper (noen var hvite - noen fikk et strøk)
tags
Prima sommerfugl
trehjerte og metallhjerte
Grungeboard bokstaver og figurer fra Tim Holtz
bladene på de små hvite blomstene
"dimmelenke"

ellers har jeg brukt litt halvperler og pearlswirls fra Prima
tyll
fjær
floss
Hjemmelagde pyntenåler
perlerekker



Bokstaver, vinger og charms som er malt med Gesso:




Her har nøkkelen fått seg både Gesso og crackle paint:




rammen fra Tim Holtz er delvis skjult under sommerfuglen fra Prima - alt med Gesso


krone grungeboard med halvperler:


Små biter fra Grungeboard, noen er rester fra bokstaver:




Her sees litt av sømmen. Fikk også testet ut det å gå tom for undertråd akkurat her :D


Fant plutselig en knapp som har vært til en bukse som passet perfekt - med en halvperle i midten:

10 kommentarer:

Asil sa...

Kanonfin! Elsker all malinga du har brukt, og hvitt er jo bare så lekkert da!

Men 90% engel var vel å ta i litt..? ;)

Torill sa...

Synes denne ble kjempelekker!!! Et virkelig mesterverk! Digger at alt er hvitt - skikkelig engleaktig:0) Så mange kule detaljer!!!

Tusen takk for bidraget ditt! God helg videre!!

mettepip sa...

Utrolig lekker og stilig Marianne!
Liker så godt teksturen i den. Så mange forskjellige effekter, og så stilig det ble i hvitt. Du er så flink med detaljene, og her ser jo at du lider litt av samme "syken" som meg - det er farlig å koste noe;)

Ellers måtte jeg trekke litt på smilebåndet her av kommentaren til Asil;) men velger ikke å kommentere den (hi,hi)!
Ha en flott lørdagskveld!
klem fra
Mette

Grethebella sa...

Fantastisk!!!!!!!!!! dette må være den flotteste LO'en jeg har sett på lenge. Elsker alle de hvite detaljene. Blonden, bølgepappen, knappene, engelen, bilde, nøkkelen, cracklepainten.. kunne holdt på en stund til :)
Just love it!
Stor klem fra Grethe

Kari sa...

Supernydelig med masse fine Marianne-detaljer!
Klem, Kari

Renee sa...

Heeeelt fantastisk vakker - du er sååå utrolig flinka altså - dog 90 % engel veeeeeel *fnise*

Strålende søndag til deg ♥

Klemmer

Paper Paradise sa...

This is so beautiful. Love the white on white and black and white photo. Amazing! x

Renate sa...

Her er det bare å sukke og sukker Marianne.
For en aldeles praktfull LO du har laget!! Og så helt hvit da. Jeg er bare såååå imponert og får lyst til å lage noe lignende engang.

Jeg bare elsker denne her og overskriften... fantastisk.

Klem fra Renate

Anonym sa...

Oj så Nydelig denne var! -Ble kult med halve bilde syns jeg:) -Vakkert pyntet og flotte detaljer!!
Go klem

Iselind sa...

Wow- for et mesterverk! Utrolig flott.
Takk for at du en med på SØm utfordringen.

Ha en fin dag.

Iselind