søndag 6. mars 2011

Starten på noe?


Her om dagen fant jeg ut at jeg skulle teste hvordan colorwash fungerte på et slikt "malerlerret" (på plate).
Jeg sprayet i vildens sky - tørket av litt og sprayet igjen. I starten ble det riktig så flott - helt til alt blandet seg sammen og det ble en sånn møkkete brunfarge over nesten hele.
I dag tok jeg det frem igjen. Holdt nemlig på å male noen sider i AJ-boken min med Gesso og tenkte jeg skulle se hva som skjedde om jeg tok på litt gesso.

Wow!! Dette ble jo plutselig tøft!! Fargene som lå "under" kom plutselig frem, spesielt de nydelige blåtonene. Brukte en slik malerspatel (usikker på om det er korrekt skrevet) når jeg dro over gessoen.
Så da har jeg lært litt mer om mixed media. Men sånn er det jo, en plass må man starte og så lærer man etterhvert.

Jeg er litt usikker på om det bare skal være sånn, eller om jeg skal ha på noe mer. Ser for meg flere muligheter. Stempler (tekst) fra Tim Holtz f.eks. Har også noen tøffe bilder som jeg ser for meg kunne bli plassert på dette. (bilder fra Crafty Individuals).

Uansett så er nok dette noe jeg kommer til å lage mer av. Har tidligere kjøpt flere slike lerretsplater og nå ser jeg jo at de kan brukes kreativt :)

Klarte ikke å la det ligge så her er et nytt bilde av det ferdige bildet. Nå med et tekststempel fra Tim Holtz samt at jeg har malt med sort akrylmaling gjennom en bokstavsjablong.



Liker så godt denne teksten og synes det passet på mitt første malte bilde:

8 kommentarer:

unni's scrappeboble sa...

wow, dette såg no rett stilig ut da :D Skal bli spennande å sjå fortsettelsen :D

Gro aka emrille sa...

Skikkelig kult!

Våtservietter er også moro å bruke sammen med gesso:)

Solveig sa...

Åååå - guriland det var stilig!!
Ha ei flott uke!

Kine sa...

Wow, så flink du er! Har noen talenter du har holdt skult for oss du...Stå på, gleder meg til å se mer av dette:)

*klem

Ellen sa...

Stilig!:))

Renate sa...

Knallkult Marianne. Det der ser bare ut som du har hatt det kjempegøy med farger og spray og maling. Herlgie farger og lekker tekst.
Venter spent på fortsettelsen nå.

Klemmer fra Renate

Ellen sa...

Dette er griselekkert Marianne, perfekt også med stemplet. I want more!

*marion* sa...

Utrolig fine farger ,mange jobber i årevis for å få til det du har fått til her vet du , lekkert med stempel på kult å bruke gesso til slikt , gled emg til å se hva du får til klem Marion