torsdag 2. juni 2011

Maleri - tekst Shakespeare




Ny måned og ny oppgave i papiralongen inne på CASAkreativ.
Denne gang var oppgaven å lage noe i fargene gult+oransje samt ha med minimum 100 ord/journaling.

Siden jeg er litt i steamen når det gjelder malerier/plater så fant jeg frem et jeg hadde grunnet med hvit gesso. Str. 18x24. Satte i gang å male med gul maling og oransje colorwash.
Stemplet et hjerte som jeg dro ut litt. Brukte også relieffpasta.
Teksten brukte jeg litt tid på å finne. 100 ord på en slik plate kan virke som ganske mye.
Gikk på leting i Shakespeares verker og fant først "hovedsitatet". Hentet fra Mid-Summer Night's Dream, skrevet av William Shakespeare i 1595.
Printet ut dette på et resteark uten særlig mønster. Fant en flott font inne på DaFont.

Så gikk jeg gjennom litt av dette stykket og fant en tekst som jeg skrev over hele med sort tekst.

Jeg ville også ha med noen vinger her - siden det passet så godt til sitatet.
Disse fant jeg på nettet, printet og klippet ut.

Hadde et trehjerte som jeg brukte litt colorwash på.

Vingene og sitatet har jeg brukt Decoupagelim på slik at det festet seg til platen.

Et hjørnestempel har jeg også brukt, samt at jeg har gått over kanten av arket med sort tusj. Det samme har jeg gjort på noen av bokstavene.
Var ikke lett å skrive på platen siden jeg hadde brukt relieffpasta men det blir vel litt av sjarmen.












Her er teksten:
Fairy
Over hill, over dale,
Thorough bush, thorough brier,
Over park, over pale,
Thorough flood, thorough fire,
I do wander everywhere,
Swifter than the moon's sphere;
And I serve the fairy queen,
To dew her orbs upon the green.
The cowslips tall her pensioners be:
In their gold coats spots you see;
Those be rubies, fairy favours,
In those freckles live their savours:
I must go seek some dewdrops here
And hang a pearl in every cowslip's ear.
Farewell, thou lob of spirits; I'll be gone:
Our queen and all our elves come here anon.



8 kommentarer:

Linn sa...

WOOOW Marianne dette var vakkert, en nydelig ro og mildhet over dette vakre bildet♥ Fantastisk tekst og for noen farver, minner meg veldig om nordnorske midnattsol himler. Det er en gave å få se det du lager, blir like inspirert hver gang♥ Ps tusen takk for dine ord i min blogg, det var akkurat det jeg trengte i dag, varm varm klem!!

Torill sa...

Så stilig!!!! De vingene var knallstilige!
Utrolig lekkert!!
klems

Kristin Langnes sa...

Du er altså så kreativ og jeg digger at du tar papirhobbyen din på nye veier. Kanonkult!

Scrappegal sa...

Som jeg skrev på forumet, jeg er tom for ord, så stum er jeg av beundring!!!!!!!!!!
Åssen får du det til????
Hvor tar du det fra????
Du burde seriøst lage utsilling av disse maleriene dine!!!!
Kan jeg bestille ett av deg????? ;)
Skjønner ikke åssen du får relieff pastaen antar jeg at det er, til å se så rennende ut, og åssen du klarer å se for deg åssen du vil smøre den ut?
Og hva påfører du den med? Spatel?
Skulle gitt mye for å se dette in real life ja!!!!!! :D
Jeg tilber deg! :)

KLEMMM!

Maggie sa...

Skikkelig kult mixed media bilde du har laget her! Flott tekstur og knæsje farger. Kan ikke gå galt med litt Shakespeare, heller :)

livmme sa...

du er utrolig dyktig med alt, ikke bare scrapping. kjempemoro å følge utviklingen din ut i de edlere kunster!

Kine sa...

Dæven du er flink altså, flotte farger og det hjertet var veldig fint plassert synes jeg:)*love*

Eila Sandberg sa...

Måste ju bara stämma in i det som föregående damer har skrivit - HUR får du egentligen till det?!! du är verkligen multi-talented vännen, helt otroligt duktig med färger och olika medium. Uuuuunderbar, helt underbar!! xxxooo