søndag 13. juni 2010

Glimmermist og Gladpack





Ja, jeg blir lett påvirket.
Og når Linn snakket om å lage egne bakgrunner med glimmermist og Gladpack da måtte jeg jo bare forsøke meg på dette.
Med mitt lille begrensede utvalg av glimmermist - kun 4 flasker klarte jeg likevel å lage et par bakgrunner. Et på skisseark og et på akvarellark.

Jeg har laget en liten turorial/tips om hvordan jeg har laget dette.

Som sagt tidligere så er jeg en fersking på Glimmermist men jeg synes det er morsomt å forsøke noe nytt.

Så her følger en liten visning av hvordan man får en helt hjemmelaget bakgrunn.

Du kan se flere bilder inne på CASAkreativ samt også bruken av glimmermist på skisseark.


Her har jeg brukt 300gr akvarellpapir.
Jeg fant frem de mistene jeg ville bruke.

På denne har jeg brukt fargene: Riptide og Sandy Beach.


Jeg "splashet" på akvarellarket litt her og der, man skal ikke være sparsom, dette vil renne og trekke seg inn, så bare less på.
Brukte først Riptide, så Sandy Beach, mer Riptide (og sånn kan man fortsette til man er fornøyd)


På forhånd hadde jeg gjort klar en bit av Gladpacken som ville dekke arket mitt. "Krauset/krøllet" det godt i hånden.





La det så over akvarellarket og brukte hendene for å forme slik at det ble
endel streker og flekker.

Det er micapulveret som samler seg i "rynkene" og gjør at det blir skinnende. Så jo mer du "rynker" - jo flere skinnende områder.






Så var det bare å smøre seg med tålmodighet til det tørket.
Litt usikker på hvor lang tid det tar men sikkert et par timer (jeg dro på bassengtrening etter å ha laget denne og var i alle fall borte i to timer).


Her har jeg dratt gladpacken delvis av:



Dra av Gladpacken og voila - en helt hjemmelaget og unik bakgrunn





Her er mitt ferdige kort:
Jeg har brukt bakgrunnen på turkis bazzill
Ellers har jeg kun stemplet med ulike stempler fra Tim Holtz, noen halvperler, drodlet langs kanten og rubons-tekst.
Det er å anbefale å fiksere arket slik at ikke Micapulveret i glimmermisten smitter av. Du kan enten bruke hårspray eller det som heter Fixative. (jeg har ikke kommet så lange som å bruke noe av det ennå)















Så da ønsker jeg dere bare lykke til, det er kjempegøy å forsøke nye ting!!!

10 kommentarer:

Kristin Langnes sa...

Dette var virkelig utrolig stilig, dette må jeg nok teste ja!

Sylvia sa...

Oi dette var jammen stilig. Aldri hørt om det før så nå må jeg prøve.
Kanskje til og med jeg kan klare dette hihi. Takk for tipset:)

Anonym sa...

Helt topp artikkel! Dette skal prøves en gang! Tusen takk for at du deler! ☺

Merethe sa...

Så stilig. Dette må jo bare prøves en dag...Takk for at du deler.

Renate sa...

Så spennende dette så ut Marianne. Tror nok jeg er nødt til å prøve dette en gang ja. Er jo så moro å lage egne bakgrunner!

Kortet ditt ble aldeles nydelig altså og de sommerfuglene er til å spise opp.

Ha en super mandag.

Eli Kristin Magnussen sa...

Wow, så lekkert kort. Elsker de fargene og den teknikken din var jammen genial :D Takk for at du deler! Du lager så utrolig mye fint. Jeg har mistet litt av kortlagingsgnisten for tiden, men jeg surfer rundt etter tips og inspirasjon. Takk for dine herlige bidrag :D

Ha ei super uke!

Anonym sa...

Hei Marianne:-)
Spennende teknikk du har brukt! Torsdag 10.6 hadde du et aldeles nyyydelig kort med roser. Du hadde funnet bilde på nettet. Om du kunne være så snill: vil du dele det med meg? Sender deg gjerne noe tilbake!!
Mailadressen min er maria_l_michaelsen@hotmail.com.
På forhånd tulsen takk:-)

Carina sa...

Stilig, må prøves en dag...jeg har en utforddring til deg i bloggen min ;)

Kristin Langnes sa...

Ville bare si at jeg har en utfordring til deg i bloggen min. :)

Scrappegal sa...

STIIIILIG!!!!! :D
Takk for forklaring!!! :)