fredag 16. november 2012

Kongen spiser marsipan og sjokolade.... Lerret 30x30

I går var jeg på kurs med Vibeke Spigseth - Poppydesign på Panduro her i Hamar.
Vi skulle lage lerret, få et innblikk i hvordan Vibeke bygger opp sine flotte kunstverk.

Det var kjempegøy og veldig inspirerende. Har fått med meg masse fra kurset som jeg tar med videre i mine prosjekter!

Maling, pasta, stempler, utklipp, decoupagelim og lag på lag på lag.

Jeg klarer jo ikke å være helt seriøs jeg da, så da vi skulle finne motiv til lerretet var jeg med en gang i det humoristiske hjørnet.
Fant et utklipp i et gammelt svensk blad som Vibeke hadde med seg, av en eller annen svensk konge. Og teksten...den passet jo bare så godt da, den fant Vibeke i en av alle de gamle bøkene hun hadde med seg, jeg fant litt tekst selv og vips, så var tittelen der:

"Kongen spiser marsipan og sjokolade og eggepannekake med sukker og syltetøy" "Det er ganske klart, fullkommen klart" LOL

Yesterday I went to a class with Vibeke Spigseth- Poppydesign at Panduro here in Hamar.
A canvas-class.
We got to see how she built up here awsome paintings.
Very inspiring and really fun!
Paint, paste, stencils, stamps, gel and lots of layers.

As usual, I couldn't stay out of the humoristic path so my canvas is just funny.
Still laughing reading the lines on the canvas.
The photo is from an old Swedish magazine and is one of their Kings (can't remember who).
The text says something like this:

"The King eats marzipan and chocolate and eggpancakes with sugar and jam" "That's just obvious, perfectly obvious!
LOL











5 kommentarer:

Pauline sa...

Kjempestilig lerret, og hærli' tekst til!! :-)

Aquarell sa...

Kjempeflott! Og den teksten var jo bare såååå bra! :)

Linda Brun sa...

Kanonstilig lerret. Kul tekst og vakker bakgrunn!

Yasmin sa...

Digger Marianne!! Et utrolig herlig kunstverk!!

Eila Sandberg sa...

Ha ha this is so funny when you know who the king was and what kind of personality he had! This is Gustav V, he was gay but had to marry and produce children anyway. I am absolutely sure he daintily nibbled his marzipan, we know that he liked to knit! Marvellous page, soooo like your sense of humour! xoxo