onsdag 6. juni 2012

7 dager - 7 tags




Scrappehusets ARTelier holder nå Åshild til. Herlige kreative Åshild som jeg er så glad for at jeg (til slutt) "oppdaget". Og hun kom med en herlig utfordring. 7 tags på 7 dager. Tags med ulike uttrykk og meninger. Jeg hang meg med fra første dag men har først nå fått tatt bilder av dem. Litt hektiske dager med avslutninger, fotballtreinger/turnering, håndballtreninger etc. (sånn som foreldre er så vant med når våren går mot sommer) Uansett, her er mine 7 tags.

Materialer: mine materialer er tape, bruke av stensil og akrylmaling. Tagen er malt sort med Gesso.

Fargeinspirasjon: Dylusions spray inks - herlige farger. Akrylmaling, stensiler, boksider med Dylusions spray
inks.



Ord: Imagine. Her har jeg laget en tag med bruk av Distress stains og stempel fra Dina Wakley. Synes den
ble helt perfekt drømmende til ordet jeg hadde funnet frem.



Teknikker: Her har jeg lekt meg med vann og inks av ulike slag. Brukt pensel og vann, samt distress ink som jeg hadde på matten min. Sprayet vann på den tørkede bakgrunnen og fikk fint fargespill.

Bilder: Jeg stooooorkoser meg når jeg kan klippe og lime. Her er et bilde fra A-Magasinet, samt noen øyne fra et annet blad. Dylusions inks såklart.


Følelser: Sier vel det meste denne. Da jeg laget den følte jeg meg like svart som det svarte i skyen her. Og rødt og sort er dramatiske effektfulle farger sammen.


Detaljer: Slet litt med denne og finne hva jeg skulle bruke som detalj. Synes jeg hadde masse detaljer i det hvite som jeg tusjet på stemplene fra Dylusions. Helt til jeg begynte å lete på pulten min og fant denne lille rosa biten av en tag. Jepp - perfect!!


5 kommentarer:

Linda Brun sa...

7 kanonstilige tags Marianne.

Torill sa...

Så utrolig bra Marianne!!!
det er så gøy at du koser deg slik med dette!!! <3

Åshild sa...

Juuuuhuuuuuuu! *glis-etter-glis-etter-glis* Takk for både fine ord, Marianne, og for all inspirasjon du gir meg tilbake! Klem

Luce sa...

Flotte tags! Likte særlig godt "ispiration" -Knallflott misting, farger, drodling og stilig med utklippet :o)

Mikaela sa...

urläckra! helt klart en färgexplosion! Love it!!