søndag 17. januar 2010

9års kort + scrappehuset

Jeg fikk en bestilling på et kort til en gutt
som blir 9 år.
Gutte/herrekort er ikke min sterke side
så jeg kikket litt rundt på nettet etter inspirasjon eller
en utfordring jeg kunne kombinere dette med.
Fant en inne på ScrappeHuset.
Der var det en skisse samt at man skulle
bruke ordet "ønske" (i en eller annen form).




Mønsterarket er en rest som jeg ikke husker produsent på
og Bazzill lys brun
Jeg stemplet denne gutten på kraftkartong og klippet ham ut.
Monterte så med 3D-puter på et nytt ark med kraftkartong.
Brukte sort tusj og tegnet opp streker (for å få det til å stemme med skissen,
som var delt opp i tre deler.)
Tegnet bare litt røft rundt kantene.
Tegnet også på et par hammere, noen spiker og sag. Gutten var
visst veldig interessert i å snekre og jeg har ingen slike
effekter/pynt. Verken i QK eller stæsj. Så da ble det tusj og fantasi :D

Et par brads som også passet til tema.
Brukt stiftemaskinen litt her og der for å få et litt
tøft utseende.

Hadde en bit bølgepapp som jeg testet for en stund siden
med Crackle Paint - black soot
Fant ut at denne passet godt til dette kortet.
Brukte tiny alpha fra MM til teksten.
Der har jeg også fått med ordet "ønsker"


9 kommentarer:

Torill sa...

Så flott guttekort! Så rart med disse guttene våre, ikke alltid like lett å lage kort til - MEN dette ble kjempestilig! Takk for at du er med på utfordringen!!

Renate sa...

Knallkult og røft guttekort. Du mestrer like godt denne stilen som det aller meste annet.

Klemmer

Linda S. L sa...

knall tøfft gutt/herre kort. flotte farger! likte de tegnede sag og hammer ol, gjorde seg veldig bra :)
klemmmm

mettepip sa...

Skikkelig tøft Marianne! Likte godt tegningene din jeg;) Stilig å bruke stempeltrykket slik uten å fargelegge det også.
En flott søndag til deg!
klem fra
Mette
P.s. Ikke lett å få gjort noe på treff nei, men det er jo så hyggelig og sosialt da!

Torill sa...

Koser meg i bloggen din, masse inspirasjon å hente, tar du en titt i bloggen min, vil du finne noe jeg vil gi deg:-)

salige lavendel sa...

Tøfft kort akkurat passe guttete =)

Kari sa...

Skikkelig tøft guttekort!
Dette måtte oppdragsgiveren bli fornøyd med!

Inas lune hjørne. sa...

Kult kort! Liker bruken din av bølgepapp og maling.

linn kr/sykepleier sa...

Røft og tøft guttekort.
Likte 3D effekten på motivet.
Så skikkelig guttete ut med det fargevalget og pyntingen.
Flott du lot deg inspirere. :D